Hjælp til beboere

Hvad kan vi hjælpe dig med?

Forbrugsregnskab

Har du spørgsmål til dit varme-, vand eller elregnskab, finder du svar på det meste her.

Se mere

Brunata Online

Få hjælp til at bruge vores app eller vores online platform her.

Se mere

Servicebesøg

Vil du ændre en aftale, eller har du spørgsmål ifm. at dine målere skal aflæses eller udskiftes, så kig her.

Se mere

Flytning

Skal du flytte? Find svar på hvordan og hvornår, din flytning bliver registreret.

Se mere

Målere

Har du spørgsmål til dine radiator-målere eller andre målere, kan du få hjælp her.

Se mere

Andre spørgsmål

Vi har samlet svar på forskellige generelle spørgsmål her

Se mere

Download dokumenter

Mangler du en vejledning, et datablad eller andet dokument, så kan du finde det her.

Se mere

Ofte stillede spørgsmål og svar

Vores kundeservice står altid parat til at hjælpe vores kunder og beboere med deres spørgsmål. I øjeblikket oplever vi, at mange har spørgsmål, der vedrører følgende emner:

Vær opmærksom på, at du som beboer kun har adgang til Brunata Online, hvis dine målere er fjernaflæste og din administrator har købt beboeradgang. Hvis der er købt beboeradgang, skal din administartor oprette dig som bruger i Brunata Online.

Skal du bruge hjælp til at logge på Brunata Online? Gå til vores guide her

Rigtig mange mennesker er for tiden ramt af stigende forbrugspriser. Selvom vi til fulde forstår både bekymringerne og behovet for afklaring, er vi på nuværende tidspunkt ude af stand til at estimere prisen på de kommende varmeregninger. Brunata får først oplyst priserne af administrator i forbindelse med udarbejdelsen af de årlige forbrugsregnskaber. Vi henviser i stedet til administrator, udlejer eller forsyningsselskab. Du kan også læse om prisændringer i el- og varmeregninger på Green Power Denmarks hjemmeside. Der kan du bl.a. finde en udregning på, hvad de stigende energipriser kan betyde for din elregning og varmeregning.

Vil du vide mere om din varme- eller elregning, har vi skrevet mere her:

Derfor stiger din varmeregning

Derfor stiger din elregning

Problemet kan skyldes et af disse to problemer: Radiatorventilen er i stykker. Kontakt din vicevært eller administrator. Du bor i et en-strenget anlæg. Som illustreret her (pdf), dette kan løses ved at rykke ventilen til tilbageløbsrøret.

Der er forskel på, hvor meget de forskellige målertyper tæller. De elektroniske målere tæller flere enheder end fordampningsmålerne. Til gengæld er prisen pr. enhed også lavere på de elektroniske målere end på fordampningsmålerne.

Før du modtager dit forbrugsregnskab, skal Brunata modtage en række informationer. Når vi har aflæst dine målere, skal vi: Modtage informationer fra ejendommens administrator/boligselskab/udlejer omkring dit acontobeløb og perioden, du har boet i din lejlighed. Modtage en opgørelse på ejendommens samlede forbrug fra værket, hvilket der kan være ventetid på. Først når Brunata har modtaget disse oplysninger, kan vi udarbejde regnskabet, som sendes til ejendommens administrator/boligselskab/udlejer, der vil gennemgå og sende det ud til beboerne. Først da, kan Brunata oplyse, hvorvidt du skal betale eller have penge tilbage. Regnskaberne skal dog senest modtages 4 måneder efter regnskabstermin.

Det er din administrator, din udlejer eller dit boligselskab som udbetaler dine penge. Du skal derfor rette henvendelse til dem.

Dit acontobeløb betaler du til administrator, din udlejer eller dit boligselskab. Hvis du ønsker at ændre det, skal du kontakte den pågældende.

Fandt du ikke det, du søgte?

Find svar på dit spørgsmål i en af vores seks hjælpekategorier ovenfor. Du er også velkommen til at kontakte os via telefon eller mail, hvis du har brug for hjælp.

Kontakt os her