Case

God forberedelse og klar kommunikation gjorde forskellen

Taastrup Have boligforening

“Brunata var ude i god tid og gjorde det let for os at få udskiftet samtlige gamle målere i vores forening,” fortæller Taastrup Haves formand, som ellers har prøvet lidt af hvert.

Fakta om samarbejdet
Udover de ca. 1000 koldtvandsmålere og varmtvandsmålere Taastrup Have har fået sat op, har de ligeledes ca. 1000 varmemålere på ejendommen. Alle målere kan fjernaflæses og er koblet op til et LoRaWAN@-netværk.

Taastrup Have har benyttet sig af Brunatas service siden 2018. De får i dag udarbejdet deres forbrugsregnskaber, ligesom de har abonnement på Brunata Online Plus og EED Forbrugsnotifikation.

Tanken om at skulle udskifte ca. 1.000 vandmålere i Taastrup Haves 354 lejligheder gav Erik Larsen sved på panden. Han har været formand i ejerforeningen i mere end 20 år og ved af erfaring, hvor kompliceret den slags opgaver kan være.

“Der er næsten altid problemer, når der skal udskiftes målere. Beboere, der glemmer aftalen, ikke lukker op eller ganske enkelt ikke er hjemme, når installatøren kommer på besøg. Så skal der laves nye aftaler, og man skal følge op på dem, der ikke svarer. Det er et værre mas og ballade.”

God planlægning

“Men denne gang forløb det hele næsten uden problemer,” fortæller den erfarne formand. “Brunata gjorde det virkelig godt og hjalp os med planlægning og kommunikation.”

“Sofie, der var Brunatas projektkoordinator på opgaven, tog fat i os 8-9 måneder før vi skulle i gang. Allerede et halvt år før opstart fik alle beboere at vide, hvornår Brunata ville komme og udskifte deres vandmålere.”

Beboerne fik besked via brev og e-mail fra Brunata, og vi supplerede med opslag på Facebook, vores interne hjemmeside og opslag i opgangene. Brunata styrede slagets gang, og det hele forløb stille og roligt.

Da opgaven skulle i gang, mødte Brunata op med seks installatører, der skulle ind i alle lejligheder og udskifte de mange målere.

Højt serviceniveau

“Der var fuld knald på i fire dage. Vores ejendomsinspektør Karsten var rigtig glad for samarbejdet med teamet. Muhammed, der havde det overordnede ansvar, styrede slagets gang med sikker hånd. Og serviceniveauet hos installatørerne var virkelig højt.”

“Der opstår selvfølgelig altid lidt komplikationer undervejs, men hver gang fik Muhammed hurtigt og elegant styr på det. Det var virkelig godt.”

Erik er tydeligvis imponeret over, hvor effektivt det hele forløb.

“Sidst vi fik udskiftet målere, var der over 80 målere, der ikke blev udskiftet. Men denne gang er der ikke mere end et par stykker, der ikke er blevet udskiftet. Det er altså over al forventning. Men det viser bare, hvor langt man kan komme med god forberedelse og klar kommunikation.”

Hos Brunata er teamet også selv glade for forløbet. Det er et godt eksempel på det, Brunata tror på: et tillidsfuldt og tæt samarbejde med kunden fra A til Z.

Optimer ejendomsdriften med Brunatas services

Ønsker I at høre mere om, hvordan Brunata kan hjælpe jer med effektiv udskiftning af målere og andre ejendomsrelaterede services?

Kontakt os for mere information eller et uforpligtende tilbud!