Hjælp til beboere

Har du spørgsmål til dit servicebesøg?

Servicebesøg

Hvis ikke du har mulighed for at være hjemme på det angivne tidspunkt for besøget, er du velkommen til at kontakte os, så vi sammen kan finde en tid, der passer dig bedre. Du har også mulighed lægge en nøgle, som er nemt tilgængelig for serviceteknikeren. I så fald bedes du informere os ved at ringe til kundeservice på tlf. 77 77 70 00, så vi kan give teknikeren besked eller finde en ny tid til dig. Vi kører i tidsrummet 8-16 og adviserer i 2 timers intervaller. Hav gerne dit anlægsnummer samt montørordrenummer klar, når du ringer til os.

Vi adviserer altid i 2 timers intervaller, men vi kan tilbyde at ringe til dig 30 min., før vi ankommer. Såfremt du ønsker dette, bedes du ringe til kundeservice på tlf. 77 77 70 00, så vi kan give teknikeren besked. Hav gerne dit anlægsnummer samt montørordrenummer klar, når du ringer til os.

Hvis ikke du har mulighed for at være hjemme på det angivne tidspunkt for besøget, er du velkommen til at lægge en nøgle, som er nemt tilgængelig for serviceteknikeren. I så fald bedes du informere os om dette ved at ringe til kundeservice på tlf. 77 77 70 00, så vi kan give teknikeren besked. Vi kører i tidsrummet 8-16 og adviserer i 2 timers intervaller. Hav gerne dit anlægsnummer samt montørordrenummer klar, når du ringer til os.

Der kan være flere årsager til, at vi kommer på servicebesøg. Hvis du ønsker at vide mere, er du velkommen til at kontakte kundeservice på tlf. 77 77 70 00. Hav gerne dit anlægsnummer samt montørordrenummer klar, når du ringer til os.

Årsaflæsning af målere

Måneden for aflæsning afhænger af værkets regnskabsperiode. Det er altså ikke Brunata, der bestemmer tidspunktet for aflæsningen. Du kan få regnskabsperioden for dit anlæg oplyst ved at kontakte kundeservice på tlf. 77 77 70 00. Hav gerne dit regnskab klar foran dig, når du ringer.

Årsaflæsninger foregår altid på to fastlagte datoer for anlægget, hvorfor besøget skal finde sted på en af disse dage. Du kan dog efterspørge et andet tidsinterval ved at sende en sms til din servicetekniker, hvis telefonnummer står stemplet på adviseringen. Hvis din servicetekniker er gået forgæves 2 gange, kan din administrator bestille en 3. aflæsning mod et gebyr efter den til enhver tid gældende pris.

Hvis ikke du har mulighed for at være hjemme på det angivne tidspunkt for besøget, er du velkommen til at lægge en nøgle, som er nemt tilgængelig for serviceteknikeren. I så fald bedes du informere om, hvor nøglen kan findes ved at sende en sms til serviceteknikerens telefonnummer, der står stemplet på adviseringen.

Aflæsningen afhænger af målertypen, eftersom nogle målere kræver et fysisk besøg, mens andre målere bliver fjernaflæst. Hvis du ønsker information om aflæsningsformen af din måler, er du velkommen til at kontakte Brunatas kundeservice på tlf. 77 77 70 00. Hav gerne dit regnskab klar foran dig, når du ringer.

Du kan kontrollere aflæsningen ved at følge vejledningen for den pågældende måler. Aflæsningsformen afhænger af målertypen. Du kan finde vejledningen for din måler ved at klikke dig ind på Brunatas produktoversigt. Når du har fundet din måler, klikker du på ”se mere”, hvorefter du vælger ”Datablad”. I databladet finder du en oversigt over hvordan du kan kontrollere aflæsningen. Hvis ikke du kan finde din måler, er du velkommen til at kontakte Brunatas kundeservice på tlf. 77 77 70 00. Hav gerne dit regnskab klar foran dig, når du ringer.

Du kan også læse vores guide til aflæsning af varmemålere.

Såfremt din måler er aflæst forkert, kan du kontakte kundeservice via telefon eller mail: kundeservice@brunata.dk. Ved henvendelse pr. mail anbefaler vi, at du vedhæfter billeddokumentation af måleren, da vi derved kan give dig den bedst mulige service.

Udskiftning/Servicering

Ja, hvis din radiator skal udskiftes, skal du i de fleste tilfælde også have en ny måler. Det er ikke alle målere, der kan genbruges. Du kan gemme måleren fra din gamle radiator, indtil vi kommer ud og monterer nye målere. Ved besøget kan vi registrere aflæsningen på den gamle måler. Er det en fordampningsmåler, skal den stå oprejst og bør ikke opbevares i solen. Det er forskelligt fra anlæg til anlæg, om beboere selv må bestille Brunata til at udføre arbejdet, eller om det skal gøres af administrator/varmemester/formand. Er du i tvivl, er du velkommen til at kontakte kundeservice på tlf. 77 77 70 00. Hav gerne dit regnskab klar foran dig når du ringer.

Hvis ikke du har mulighed for at være hjemme på det angivne tidspunkt for besøget, er du velkommen til at kontakte os, så vi sammen kan finde en tid, der passer dig bedre. Du har også mulighed for at lægge en nøgle, som er nemt tilgængelig for serviceteknikeren. I så fald bedes du informere os ved at ringe til kundeservice på tlf. 77 77 70 00, så vi kan give teknikeren besked eller finde en ny tid til dig. Vi kører i tidsrummet 8-16 og adviserer i 2 timers intervaller. Hav gerne dit anlægsnummer samt montørordre nummer klar, når du ringer til os.

Vi adviserer altid i 2 timers intervaller, men vi kan tilbyde at ringe til dig 30 min., før vi ankommer. Såfremt du ønsker dette, bedes du ringe til kundeservice på tlf. 77 77 70 00, så vi kan give teknikeren besked. Hav gerne dit anlægsnummer samt montørordrenummer klar, når du ringer til os.

Fandt du ikke det, du søgte?

Du er altid velkommen til at kontakte os, hvis du har brug for hjælp.

Kontakt os her